スポンサーサイト
この記事のURL | スポンサー広告 | top ▲
Family party
日本語は「続きを読む」で。

My father has a younger sister(whose name is Hiroko), and she has 2 children. This means that I have 2 cousins. (My mom has a younger brother and he also has 2 kids, so I actually have 4 cousins.) They visited my home to say happy new year to my grandpa. We had lunch together at my house. My house has been reformed, so it was also a party for the new house.

I was really surprised that my little cousins are already 17 and 14 years old. When I was highschool, they were so....kids, I mean, they are still little babies for me. Time flies! Now they have their opinions and they enjoy their school life. Its been a while since the last time I talked to them so it was a good opportunity to share my stories in HK and their stories at their schools. The younger cousin had a party last night at his friend's house, and he came back at three in the morning. He is only 14!! I cannot beleive his parents let him do such a thing. My dad is so strict that I couldnt go out after six when I was 14. Well, I think this is because I am girl and he is a guy. Hmmmm....not fair, but well, after I got into the university, I do the same as him, so its ok.

Anyway, it was fun to talk to them. My aunt and uncle were also surprised coz Im gonna be 22 this year. Im still a little baby for them. lol

Good start of 2007! Wish u all have a great year!
<span style=font-size:large>父には妹が一人います。(ひろこちゃんです。)彼女には子供が2人います。つまり私にはいとこが2人いることになります。(実際には母方の弟にも子供が2人いるので全部で4人ですね。)元日の今日、彼らはじいちゃんに年始の挨拶に来ました。お昼を一緒に食べました。実はウチ最近増築したので記念パーティーもかねてたそうです。

いとこ2人がすでに17歳と14歳という事実に驚きました。私が高校のときはまだほんの子供・・・というか赤ん坊?だったのに。光陰矢のごとし。今や彼らは自分の意見を持ち、学校生活を思う存分楽しんでいるみたいです。最後に会ったのからずいぶん経っていたので今回は私の香港での話や彼らの学校生活について話すのに良い機会でした。いとこの弟の方は夕べ忘年会だかで3時ごろ帰ってきたみたいです。たったの14歳なのに!!私の父は厳しかったので14歳のときは6時以降は出歩かなかった気がします。部活は別だったけど。両親がそんなこと許してるなんて信じられませんでした。公平じゃない!!まぁそれは私が女の子で彼が男のだからということもあるし大学入ってからはそれはもうそんなことばっかりしてるのでいいでしょう。

まぁ彼らと話すのは楽しかったです。叔父と叔母は私が実は今年22になるということに驚いてました。彼らにとって私はまだ小さな子供なのでしょう。ww
(ちなみに彼らが結婚する前だか直後だか2歳くらいの私を連れて旅行に行ったそうです。駅の立ち食いそばを食べたとき叔母は「容子がきっと食べ残すから私は頼まなくていい」と言いました。でも2歳の私はそば一人前すっかり食べてしまったそうです。悔しくなった叔母は結局もう1杯頼んだそうです。どうでもいい小話です。)

2007年いい出だしでした。皆さんにとっても幸多き年になりますように・・・♪
スポンサーサイト
この記事のURL | people | comments(0) | trackbacks(0) | top ▲
Back | Top Page | Next
COMMENTS
top ▲
POST A COMMENT















管理者にだけ表示を許可する


top ▲
TRACK BACKS


FC2ブログユーザー専用トラックバックURLはこちら
top ▲
| Top Page |
