スポンサーサイト
この記事のURL | スポンサー広告 | top ▲
Merry Christmas
日本語は「続きを読む」で。

I know that its already too late to celebrate the holiday, but hope that u guys had a happy Christmas even though u r not a Christian.

On the 23rd of Dec, I had a party with my friends in Tokyo. Well, it wasnt the birthday of Jesus Christ, but it was the b'day of Japanese Emperor. We didnt do anything special for our holy emperor. We just had fun! What a Japanese!

We went to Okonomi-yaki restrant. Okonomiyaki is a kinda pancake with cabbage,meat, and seafood. Originally, "Okonomi" means "anything u like", so u can put anything u like in ur Okonomi-yaki. Since we didnt wanna ruin our dinner, we just put normal stuff though. Like, meat and safood.

The host organized everything and he even bought presents for us. There were 15 of us and I got a ornament of a raindeer even though I thought it was a mouse when I saw it at the first time. Anyway, it was crazy fun!

After Okonomi-yaki, some went back to their home, some went to play bowling. Last time I played in HK, my score was like over 100, but this time, I played 2 games and the average was like 60...I guess the alley in HK is good for me.

Then, we went to my friend's flat. There were 4 guys and 2 girls.Guys played mahjong and the girls watched movies of our favorite comedians. It was middle of the night. Everybody was tired, but guys continued to play mahjong, and girls kept watching movies. Every time we girls tried to sleep, guys said something stupid funny, we couldnt sleep. But it was really fun.

I dont know how many times more we can get together, drink, and do some stupid stuff. Some of my friends are gonna graduate next March. They are gonna be adults. Me, still a student, so I dont know how they feel. Glad? Sad? I will know how they feel in 2 years. It was precious time.



CLICK!
もう遅いけど、メリークリスマス。キリスト教じゃなくても素敵なクリスマスを過ごしたことでしょう。

23日には東京の友達とクリスマスパーティーやりました。キリストの誕生日じゃなくて天皇誕生日ですけど(ちなみに天皇記念日とか素で言ってしまった)特に天皇陛下に対しては特別なことはしなかったです。ただ楽しんだだけ。まぁ、なんという日本人でしょう。

お好み焼きを食べに行きました。お好み焼きの説明は日本語では省略。

幹事さんがすべてを整えてくれて最後にはクリスマスプレゼントを用意していてくれました。15人くらいいたはずですが。私はトナカイの飾りをもらいました。でもあけた瞬間「ねずみ!!」と叫びました。ともかく、とても楽しかったわけです。

お好み焼きのあとは何人かはおうちに帰り、何人かはボウリングでした。香港で前回やったときのスコアは100超えだったのに今回のアベレージは60そこそこでした。香港のボウリング場のほうが私にあっています。

そのあとは友人宅へ。4人の男性と2人の女性。男性陣マージャン、女性陣ラーメンズ、に夢中。夜中でみんな疲れてるのにマージャンとラーメンズに夢中。女性陣が眠りにつこうとするたびに男性陣が神のように面白いことを言って寝かせてくれませんでした。だけどマジ腹抱えて笑ってたので面白かったです。

あと何回こうやって集まって飲んで馬鹿なことできるかわかりません。何人かは大学を卒業します。大人になります。私は、まだ生徒です。だから彼らがどう感じているかは分かりません。うれしい?悲しい?2年後には知るだろうけど。貴重な時間でした。


>
CLICK!
スポンサーサイト
この記事のURL | Tsurezure | comments(2) | trackbacks(0) | top ▲
Back | Top Page | Next
COMMENTS

俺らにとっても貴重な時間でした。

ところで、部屋の掃除してたら阿部ちゃんが置いていったタイだかベトナムだかの記念物が出てきたけど(笑)
2006/12/27 14:38  | URL | hiroaki #DhNyDY/U[ 編集/削除]

えええ??何をおいてったのだろう??来年の帰国まで保管しといて~あとボールも助けてあげて~~
2006/12/27 23:50  | URL | yoko #-[ 編集/削除]
top ▲
POST A COMMENT















管理者にだけ表示を許可する


top ▲
TRACK BACKS


FC2ブログユーザー専用トラックバックURLはこちら
top ▲
| Top Page |
